04-09-2009
I Congrés de la Xarxa Internacional d’Investigadors en Turisme, Cooperació i Desenvolupament (COODTUR)
El 15 i 16 d’octubre de 2009 es celebra a Tarragona el I Congrés de la Xarxa COODTUR, amb la intenció de conèixer, analitzar i avaluar les aportacions del turisme com a eina per a la cooperació i el desenvolupament.
La Xarxa Internacional d’Investigadors en Turisme i Cooperació al Desenvolupament (COODTUR) aborda la capacitat del turisme de contribuir al desenvolupament socioeconòmic de les regions més empobrides. Aquesta xarxa de caràcter multidisciplinari, està constituïda per diferents investigadores/es i grups d’investigació d’universitats de l’Estat Espanyol i de països del sud. I pretén establir-se com a plataforma de difusió i impulsar línies d’investigació relacionades amb el turisme, la cooperació i el desenvolupament.
La celebració d’aquest Primer Congrés de COODTUR els dies 15 i 16 de 2009 en Vila-Seca (Tarragona), suposa l’inici d’aquesta Xarxa recentment constituïda. L’objectiu del Congrés és generar i compartir coneixement sobre les aportacions del turisme al desenvolupament i incidir en les agències de cooperació internacional.
Els eixos temàtics marcats per aquest Congrés són:
- El turisme com a instrument eficaç de cooperació al desenvolupament. De la teoria a la pràctica.
- Projectes aplicats. Experiències de cooperació al desenvolupament turístic de les universitats.
- Debilitats i reptes de la cooperació al desenvolupament turístic. Reflexió sobre els models de desenvolupament turístic.
Entre els principals ponents presents en aquesta trobada destaquen:
- Dr. Don Hawkins (School of Business, George Washington University).
- Dr. François Vellas. (Université de Toulouse, Coordinador de Turisme del Groupe Développement)
- Dr. Xavier Font (The International Centre for Responsible Tourism, Reino Unido).
- Dr. Mimoun Hillali (Institut Supérieur du Tourisme de Tánger, Marruecos).
Documents adjunts:
Notícies Recents
-
1 de Maig: creixen els beneficis empresarials del turisme, també la precarietat laboral
Notícies Generals | 30-04-2025 -
Últims paradisos: urbanització de l'espai rural i resistència social al Pueblo Mágico de Sisal, Yucatán
Notícies Generals | 24-04-2025 -
Borja Suárez: “Anem a la vaga general d'hostalería a Santa Cruz de Tenerife”
Notícies Generals | 17-04-2025 -
Turisme al Parc Agrari de la Conca d’Òdena? Conèixer per poder valorar
Notícies Generals | 15-04-2025 -
Jornades de mapeig: turisme, memòries i arxius
Notícies Generals | 10-04-2025 - | Arxiu de notícies »