25-02-2018
Feminització del treball turístic i precarietat laboral
Jornada de debat organitzada per Alba Sud i Ostelea a Barcelona el 23 de febrer de 2018 en el marc del projecte «Treball decent, turisme responsable i empoderament de les dones». Incloem vídeos de les intervencions de les ponents.
El passat 23 de febrer de 2018 es va celebrar a Barcelona una jornada de debat sota el títol «Feminització del treball turístic i precarietat laboral» organitzada per Alba Sud i l'Escola Universitària Ostelea. Aquesta activitat és part del projecte «Treball decent, turisme responsable i empoderament de les dones» executat per Alba Sud amb el suport de l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD).
Claudio Milano, professor d'Ostelea va presentar i moderar la jornada, que va incloure les intervencions de Pilar Romero, guia a bord del Bus Turístic a Barcelona i sindicalista de CCOO; Ariadna Pujol, guia turística habilitada que anteriorment va treballar sota la modalitat de free-tours; Eulalia Corralero, cambrera de pis i presidenta de Kellys Confederadas; i Daniela Moreno, doctora en feminismes per la Universitat Complutense de Madrid, codirectora d'Equality in Tourism i col·laboradora d'Alba Sud. Va concloure la sessió Ernest Cañada, coordinador d'Alba Sud.
Durant la jornada va ser presentat l'estudi «Dimensions de gènere del treball turístic», elaborat per Daniela Moreno i Ernest Cañada i publicat per Alba Sud.
Es poden veure aquí els vídeos de les intervencions de les ponents:
Notícies Recents
-
Què dificulta la presa de mesures davant el canvi climàtic en el turisme?
Notícies Generals | 27-05-2025 -
Manifest: “A l’estiu ens hi juguem molt”
Notícies Generals | 22-05-2025 -
Espais de reproducció: àrees verdes en entorns urbans
Notícies Generals | 20-05-2025 -
Àrees Naturals amenaçades pel turisme residencial a Sisal, Yucatán
Notícies Generals | 15-05-2025 -
Hiperfreqüentació i turismes de proximitat: com va començar tot i com ho resolem
Notícies Generals | 13-05-2025 - | Arxiu de notícies »