Contacto Boletín

Información de Campañas | Territorio y recursos naturales

03-04-2013

Riudaura Junts contra el fracking: una batalla guanyada

Llorenç Planagumà | Alba Sud/CST

Nou vídeo: La mobilització exitosa contra el fracking del poble de Riudaura, a la comarca de La Garrotxa, Catalunya, recollida en un audiovisual de curta duració produït per 15Mbcn.tv.


Crédito Fotografía: Plataforma Riudaura Junts Contra el Fracking

L'abril de 2012 el petit poble gironès de Riudaura va rebre una visita inesperada. Uns tècnics de la multinacional petroliera Teredo Oils van venir al poble amb la intenció d'iniciar prospeccions en busca d'hidrocarburs, seguint el mètode d'explotació conegut com a 'fracking', un mètode altament perillós per a la salut humana i el medi ambient. Ni els habitants de Riudaura, ni la seva alcaldessa, van ser informats per la Generalitat de què havia concedit permís a l'empresa per iniciar les obres de prospecció. Els veïns van decidir aleshores constituir-se en plataforma contra el fracking i buscar ajuda de tècnics experts. El març de 2013 van aconseguir que el govern retirés el permís concedit. De moment, la primera batalla està guanyada, però el fracking segueix sent una amenaça ben real a Catalunya i a Espanya.

L’audiovisual, de poc més de 4 minuts de duració, i produït per 15Mbcn.tv, inclou entrevistes Eulàlia Massana, alcaldessa de Riudaura; Blanca Gómez, presidenta de Riudaura Junts Contra el Fracking; i Llorenç Planagumà, geòleg, coordinador del Centre per la Sostenibilitat Territorial (CST) i col.laborador d’Alba Sud.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DEMOCRACIA Y RECURSOS NATURALES

El blog de Llorenç Planagumà

Sobre un sistema basado en el crecimiento y la competitividad como modelo y que nos lleva a un camino de desigualdad y agravamiento de la pobreza en todo el mundo, por el lucro y acaparamiento de las clases dominantes.

Licenciado en ciencias geológicas por la UAB, máster en gestión del medio ambiente y en gestión de ONG, miembro de Alba Sud, del Centro para la Sostenibilidad Territorial, activista por una Nueva Cultura del Territorio e implicado en las plataformas antifracking y Geólogos por la Sostenibilidad. Impulsor de la transparencia y la democracia en todos los ámbitos (organizaciones, empresas, administraciones,...).<br /><br />En este espacio pretendo aportar datos e información relacionada con los recursos naturales, la sostenibilidad y la igualdad. Las dinámicas actuales nos llevan al acaparamiento de los recursos por parte de una élite que pretende controlar el decrecimiento a escala global al haber alcanzado los límites geológicos y ecológicos de extracción de determinados recursos. Ante este contexto necesitamos fortalecer las democracias para que sean auténticas garantes de la soberanía popular y empoderarnos de este decrecimiento que llega sí o sí. Ante la crisis civilizatoria la democracia toma más sentido que nunca y debemos liberarla de quien la ha secuestrado.<br />

Ir a blog »